La Sala de Juntes de l’Hospital de Sitges ha acollit la primera reunió de la nova Comissió de la Malvasia de Sitges. El nou ens, impulsat des de la Fundació del mateix Hospital, vol donar veu a les entitats i les persones que, des dels seus respectius àmbits, han mostrat interès per la malvasia i, particularment, per la malvasia genuïna de Sitges: la que es fabrica a l’Hospital. La Comissió vol aprofitar aquestes aportacions plurals i diverses per a dissenyar un pla estratègic que guiï el futur desenvolupament de la malvasia de l’Hospital en tots els seus àmbits: des del conreu, la producció i la comercialització, fins al màrqueting, la difusió, la cultura, la història o l’oci.

La primera trobada de la Comissió ha comptat amb la presència de Vinyet Panyella, de Museus de Sitges; Francesc Andreu i Manel Andreu, del Gremi d’Hostaleria de Sitges; Valentí Mongay i Guillermo Neffke, d’Slow Food Garraf; David Martínez, de l’Escola d’Hostaleria de Sitges; Enric Bartra, de l’Institut Català del Vi; més l’enòloga Anna Baqués i el sommelier Bruno Tannino. Per a la propera trobada, que està prevista per aquest mateix mes de juny, també s’espera l’assistència de Toni Alemany, del Club de Tast de Sitges; Joan Huguet, del celler Can Feixes de Cabrera d’Anoia; i Gerard Jané, del celler Jané Ventura del Vendrell.